Delavnica

Dejavnost Delavnica vsakemu udeležencu ponuja možnost oddaje nalog, ki jih nato ocenjujete učitelji in/ali ostali udeleženci predmeta. Pri ocenjevanju ponuja dejavnost vrsto nastavitev, ki jih je potrebno pazljivo nastaviti za učinkovitost ocenjevanja.

Delavnica od vsakega udeleženca zahteva oddajo naloge, pri čemer lahko ocenjujete le udeležence, ki so nalogo oddali. Če pri predmetu uporabljate delo v manjših skupinah in imate predvideno oddajo ene naloge na skupino, je tako bolj smiselno uporabiti dejavnost Naloga, pri kateri lahko ocene enostavno dodelite tudi ostalim članom skupine.

Dejavnost Delavnica je predvsem uporabna v primeru večjega števila študentov, kjer želite, da vsak prispevek udeleženca pregleda in komentira nekaj udeležencev in tako recimo ustvarite lestvico najbolje ocenjenih nalog.
Pri ustvarjanju nove delavnice je potrebno določiti vrsto nastavitev. Najprej določite ime (Naziv oddaje) in Opis delavnice. Temu sledijo nastavitve naslednjih možnosti dejavnosti (nastavitve, ki niso omenjene ni potrebno spreminjati):

  • Skupno oceno določite preko vrstic Ocena za vrednotenja (najvišja ocena dodeljena za vrednotenja, ki jih opravi udeleženec za svoje in/ali dela drugih) in Ocena za oddajo (največja ocena, ki je lahko dodeljena oddaji). Skupna ocena je seštevek teh dveh ocen. Tako je npr. najvišja skupna ocena za delavnico 100, če nastavite oceno za vrednotenja udeleženca na 20 in oceno za oddajo na 80.
  • Strategija ocenjevanja – pri tej možnosti lahko izberete med naslednjimi strategijami ocenjevanja:
    • Ni ocenjeno: brez uporabe ocen. Udeleženci lahko pregledujejo naloge ostalih, vendar podajajo samo komentarje na naloge.
    • Zbirno: ocenjevanje nalog na podlagi različnih kriterijev. Zbirno ocenjevanje preračuna končno oceno udeleženca glede na skupne ocene ostalih udeležencev za vsako kategorijo.
    • Povezana napaka: ocenjevanje s kriteriji, kjer je pri vsakem kriteriju možna samo ocena Da/Ne.
    • Kriterij: uporaba ocenjevalnih lestvic za posamezen kriterij.
    • Rubrika: uporabno za ocenjevanje kakovosti posameznega kriterij. Za vsak kriterij lahko določite 5-stopenjsko lestvico.
  • Število komentarjev, elementov vrednotenja, ocenjevalnih lestvic, navedb kriterijev ali kategorij v rubriki – pri tej nastavitvi določite, koliko elementov (kriterijev) boste uporabili pri ocenjevanju. Za vsak element boste lahko določili oceno ali lestvico, utež ter dopisali komentar. Poleg tega ima vsako ocenjevanje tudi polje Splošni komentarji, tako bo v primeru, da vrednost pri tej nastavitvi določite 0, ocenjevanje imelo samo področje Splošni komentarji za vnos komentarja na nalogo.
  • Pričakovano število prilog ob oddajah – določite, koliko prilog (datotek) naj udeleženci priložijo ob oddaji. Če je število 0, udeleženci ne morejo prilagati datotek. Če je število npr. 3, lahko udeleženci oddajo do 3 priloge.
  • Dovoli ponovne oddaje – če želite, lahko dovolite ponovne oddaje. Ponovne oddaja ne bo nadomestila prejšnje, ampak bo udeleženec imel več oddanih nalog, ki se lahko ocenjujejo. Končna ocena temelji na skupni oceni ocenjevanja in oddaji z najvišjo oceno.
  • Število vrednotenj izvajalčevih primerov – pri tej nastavitvi določite, ali bodo morali udeleženci pred oddajo svoje naloge oceniti primer naloge, ki ga boste vi oddali. Tako lahko npr. oddate primer slabe in dobre naloge, da udeleženci vidijo razliko in, da svoje ocenjevalne kriterije prilagodijo vašim.
  • Število vrednotenj udeleženčevih oddaj – nastavitev določa, koliko nalog ostalih udeležencev bo moral vsak udeleženec oceniti.
  • Utež za vrednotenja izvajalca – s to vrednostjo lahko svoji oceni določite večjo težo. Če boste na primer izbrali vrednost 5, bo vaša ocena imela težo 5ih ocen ostalih udeležencev.
  • Samovrednotenje – če želite, lahko udeležencem omogočite, da ocenijo tudi svojo oddano nalogo. Samovrednotenje se prišteje Številu vrednotenj udeleženčevih oddaj (vsak oceni svojo oddajo in določeno število ostalih oddaj).
  • Glede vrednotenj mora biti doseženo strinjanje – če omogočite to nastavitev, se mora udeleženec strinjati z vrednotenjem svoje oddaje; sicer mora ocenjevalec ponovno pregledati svoje vrednotenje vse dokler se ne doseže strinjanje.
  • Skrij ocene pred doseženim strinjanjem – če omogočite obvezno strinjanje z vrednotenjem, lahko ocene pred doseženim strinjanjem skrijete. V tem primeru se pokažejo le komentarji – udeleženec se mora tako strinjati s podanimi komentarji.
  • Lestvica oddanih del – določite lahko prikaz lestvice najboljših (najbolje ocenjenih) nalog. Če pustite možnost 0 se lestvica ne prikaže, sicer pa se na lestvici prikaže določeno število najboljših del.
  • Skrij imena pred Študentje – če omogočite to možnost, bo ocenjevanje med udeleženci anonimno. To pomeni, da udeleženec ne bo vedel čigavo nalogo ocenjuje, prav tako ne bo vedel, kdo izmed ostalih udeležencev je ocenjeval njegovo nalogo – videl bo le oceno in komentarje, ki so jih poslali ostali udeleženci.
  • Uporabi geslo in Geslo – za dostop do delavnice lahko določite geslo.
  • Največja velikost – določite največjo dovoljeno velikost prilog pri oddaji nalog.
  • Časovne nastavitve (Začetek oddaj, Začetek vrednotenj, Konec oddaj, Konec vrednotenj, Sprosti ocene izvajalca) – določite časovne omejitve delavnice. Določate lahko začetek in konec oddaj ter začetek in konec ocenjevanja (vrednotenja) ter datum, ob katerem se bodo vaše ocene prikazale udeležencem. Pri nastavitvah lahko tako določite, da je vrednotenje možno šele, ko oddaje niso več možne, ali pa vrednotenje omogočite tudi med tem, ko so oddaje še možne.

Na koncu določite še skupinski način dejavnosti in vidnost za študente. Nastavitve shranite s klikom na gumb Shrani spremembe.

Sedaj morate še določite kriterije za ocenjevanje nalog v obrazcu Urejanje elementov vrednotenja, ki se vam prikaže, ko ustvarite novo delavnico. Glede na izbrano strategijo ocenjevanja izberite lestvico, ki jo želite uporabiti oz. določite ocene. Za vsake element lahko iz padajočega menija Utež elementa izberete utež od –4 do 4. Ponovno kliknite na gumb Shrani spremembe za potrditev.

Če ste pri nastavitvah izbrali, da morajo udeleženci pred oddajo svoje naloge oceniti tudi primere, ki jih boste podali, jih dodajte s klikom na povezavo Oddaj primer naloge. Za ponovno urejanje elementov vrednotenja v pravokotniku s podatki o poteku delavnice kliknite na ikono za urejanje () desno od povezave Vzorec obrazca za vrednotenje.

Ko bodo udeleženci oddali svoje naloge, jih boste lahko ocenjevali s klikom na povezavo Ovrednoti v seznamu oddanih nalog. V seznamu oddanih nalog boste lahko spremljali tudi ocene nalog – tako vaših kot od ostalih udeležencev.
Ostali udeleženci bodo možnost ocenjevanja imeli šele, ko avtor naloge ne bo imel več možnost urejanja svoje oddaje (po pol ure). Prav tako bodo morali udeleženci počakati preden se jim pojavi ocena ostalih udeležencev, saj imajo udeleženci pol ure časa, da svojo oceno spremenijo. Učitelji lahko ocene spremljate sproti brez čakanja.

Licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License

Center za e-izobraževanje FM Koper