Lekcija

Dejavnost Lekcija omogoča vstavljanje vsebine in vprašanj na zanimiv in prilagodljiv način. Preko te dejavnosti lahko ustvarjate interaktivna gradiva brez potrebe po samostojnem programu za urejanje vsebine.

Lekcijo sestavlja poljubno število strani. Vsaka stran se ponavadi konča z vprašanjem, na katerega lahko udeleženci odgovarjajo na različne načine (odvisno od vrste vprašanja). Glede na ustreznost odgovora lahko udeleženci po lekciji napredujejo ali ponavljajo odgovor. Vprašanja torej povezujejo posamezne strani lekcije med seboj. Lekcijo lahko uporabite za zbirko preprostih nizov vprašanj, ali pa z lekcijo pripravite zahtevnejša gradiva.

Pri dodajanju nove lekcije je potrebno pregledati naslednje nastavitve:

  • Splošno
    • Ime – izberite ime lekcije.
    • Merjen čas – če omogočite merjenje časa, boste lekcijo časovno omejili. Med ogledom lekcije bo udeležencem viden števec. Ko čas preteče, oddani odgovori na vprašanja ne štejejo več.
    • Časovna omejitev (minute) – če se odločite za časovno omejite, jo v tej vrstici nastavite (v minutah).
    • Največje število odgovorov/vej – z izborom vrednosti določite največje število odgovorov, ki jih lahko omogočite pri vprašanjih ter največje število vej, ki jih lahko uporabite v tabeli za razvejanje. Če boste v lekciji uporabljali samo vprašanja Drži/Ne drži lahko recimo nastavite vrednost 2.
  • Možnosti ocene
    • Vaja lekcije – s to možnostjo udeležencem omogočite, da se za vajo preskusijo v lekciji brez tega, da se ocena vaje izpiše v seznamu ocen.
    • Točkovanje po meri – ta funkcija vam omogoči, da za vsak odgovor določite številčno točko vrednosti, pri čemer lahko uporabite tudi negativne vrednosti točk.
    • Najvišja ocena – določite lahko najvišjo oceno lekcije v obsegu od 0 do 100 %. Vrednost lahko med izvajanjem lekcije kadarkoli spremenite – s tem vplivate na oceno v seznamu ocen. Če izberete vrednost 0, se ocena lekcija ne pojavi na seznamu ocen.
    • Študent lahko ponovi – določite, ali lahko udeleženci ponovijo lekcijo.
    • Obravnava ponovitev – če omogočite ponovitve, lahko izberete, kako bo določena ocena udeleženca pri več ponovitvah lekcije. Če izberete možnost Uporabi srednje bo upoštevano povprečje vseh poskusov, če izberete možnost Uporabi največ pa bo upoštevana najvišja ocena izmed vseh poskusov. Možnost lahko kadarkoli spremenite.
    • Prikaz trenutnega rezultata – to funkcijo omogočite, če želite, da bodo udeleženci na vsaki strani lekcije videli trenuten rezultat (trenutno dosežene točke in trenutno možne točke).
  • Nadzor toka
    • Dovoli pregled udeležencev – ta funkcija udeležencem omogoča, da se udeleženci premikajo nazaj po lekciji in spremenijo odgovore na že pregledanih straneh.
    • Prikaži gumb za pregled – s to nastavitvijo se bo po napačnem odgovoru udeležencu pokazal gumb za ponovni poskus. Če uporabljata vprašanja tipa spis pustite to možnost onemogočeno.
    • Največje število poskusov – pri teh možnosti nastavite največje število poskusov, ki jih lahko udeleženec opravi z odgovarjanje na vsa vprašanja v lekciji. Če pustite vrednost 1, je reševanje lekcije podobno dejavnost Kviz s to razliko, da se pri lekcijah vprašanja pojavijo na svoji strani.
    • Dejanje po pravilnem odgovoru – nastavitev določa potek lekcije po pravilnem odgovoru. Izbirate lahko med tremi možnostmi:
      • Navadno – sledi poti lekcije: udeleženec sledi lekciji od začetka proti koncu.
      • Prikaži še ne videno stran: ta možnost nikoli ne prikaže iste strani dvakrat tudi v primeru, da udeleženec na katero izmed strani napačno odgovori.
      • Prikaži stran neodgovorjenih: podobno kot druga možnost, le da pri tej možnosti udeleženec ponovno vidi stran, na kateri ni podal pravilnega odgovora.
    • Najmanjše število vprašanj – če lekcija vsebuje eno ali več tabel razvejanja, nastavite najmanjše število vprašanj, ki bo uporabljeno pri izračunu ocene. Če udeleženec npr. pravilno reši samo eno vejo lekcije, ne bo njegova ocena 100 %, če ste pri tej nastavitvi določili višje število vprašanj, kot jih je vsebovala rešena veja lekcije. Nastavitev ne prisili udeležencev k odgovarjanju na določeno število vprašanja, ampak nastavitev uporablja pri izračunu ocene.
    • Število strani (kartic) za prikaz – če kot vrsto lekcije uporabljate opomne kartice, lahko tukaj nastavite, koliko kartic bo v lekciji prikazanih preden se lekcija zaključi. Če nastavite vrednost 0, se bodo prikazale vse kartice v lekciji. Če boste nastavili vrednost, ki je večja od skupnega števila kartic v lekciji, se bodo prav tako prikazale vse kartice. V nasprotnem primeru se bodo pokazalo vpisano število kartic.
  • Oblikovanje lekcije
    • Diaprojekcija – možnost prikaza lekcije kot diaprojekcije z določeno širino in višino ter barvo ozadja.
    • Če izberete možnost prikaza lekcije kot diaprojekcije, ji določite širino (Širina diaprojekcije) in višino (Višina diaprojekcije) v slikovnih točkah ter barvo ozadja (Barva ozadja diaprojekcije) s pomočjo šestnajstiškega zapisa.
    • Prikaži levi meni – s to funkcijo omogočite prikaz strani (tabela razvejanja) v lekciji v meniju na levi strani. Hkrati lahko določite še zahtevane procente, ki jih mora udeleženec doseči, za prikaz menija. Ta nastavitev je uporabna v primeru, da želite udeležence spodbuditi, da najprej predelajo celotno lekcijo, preden se lahko pomikajo med posameznimi stranmi.
    • Kazalo napredovanja – omogočite lahko prikaz vrstice napredovanja na dnu lekcij.
  • Nadzor dostopa
    • Lekcija zaščitena z geslom in Geslo – omogočite funkcijo in določite geslo, če želite, da morajo udeleženci vpisati geslo za dostop do lekcije.
    • Odvisno od – če imate pri predmetu že določene lekcije, lahko nastavite odvisnost trenutne lekcij od uspešnosti udeležencev pri poljubni lekciji (seveda v istem predmetu).
    • Pogoji za odvisnost – če ste v vrstici Odvisno od izbrali obstoječo lekcijo, lahko nastavite, kakšni so pogoji za odvisno v odnosu do izbrane lekcije. Izbirate lahko med (pogoje lahko tudi kombinirate):
      • Porabljen čas: udeleženec mora porabiti določeno količino časa (v minutah) pri izbrani lekciji.
      • Dokončano: udeleženec mora izbrano lekcijo dokončati.
      • Ocena boljša od: določite lahko oceno, ki jo mora udeleženec v izbrani lekciji preseči, da lahko dostopa do trenutne lekcije.
    • Določite lahko še časovno razpoložljivost lekcije s pomočjo vrstic Na voljo od in Skrajni rok.
  • Drugo
    • Povezava na dejavnost – če v meniju izberete eno izmed obstoječih dejavnosti, se bo povezava nanjo udeležencem izpisala po končani lekciji.
    • Pojavno v datoteko ali spletno stran – z izbiro datoteke ali vpisa naslova spletne strani, se bo na začetku lekcije pojavilo okno za datoteko ali spletno stran. Nato bo povezava do okna na voljo na vsaki strani lekcije. V meniju Prikaži gumb za zapiranjeZapri okno. Nastavite lahko tudi višino in širino okna. lahko izberete, ali se bo v oknu za datoteko ali spletno stran prikazal gumb
    • Prikaži najboljše rezultate – omogoči prikaz seznama najboljših rezultatov za lekcijo. Udeleženci, ki se uvrstijo na seznam, lahko izberejo vzdevek za prikaz na seznamu. Če ste omogočili možnost Vaja lekcije se seznam najboljših rezultatov ne bo prikazal.
    • Število prikazanih najboljših rezultatov – določite število udeležencev za prikaz na seznamu najboljših rezultatov.
    • Uporabi nastavitve lekcije kot privzete – če boste izbrali možnost da, bodo nastavitve ob potrditvi shranjene kot privzete.

Na koncu nastavite še vidnost za študente in nastavitve potrdite s klikom na gumb Shrani spremembe. Sedaj morate lekciji dodati vsebino in vprašanja.


Izbirate lahko med možnostmi:

  • Uvozi vprašanja – vprašanja v lekcijo uvozite iz datoteke različnih formatov.
  • Uvozi PowerPoint – uvozite vsebino PowerPoint predstavitve v lekcijo.
  • Dodaj tabelo razvejanja – dodajte tabelo razvejanja. Tabele razvejanja so preproste strani, ki imajo povezave na drugi strani v lekciji. Tabelo razvejanja lahko uporabite že na začetku lekcij kot kazalo vsebine. Pri dodajanju tabele razvejanje določite vsebino strani ter povezave. Vsaka povezava je sestavljena iz opisa in imena strani, na katero se bo opravil skok iz tabele razvejanja. Tabela razvejanja ločuje lekcije v veje. Vsaka veja lahko vsebuje poljubno število strani. Konec veje določite s stranjo Konec veje. V lekciji lahko uporabi več tabel razvejanja, veje lahko nadalje razvejate.
  • Dodaj stran z vprašanjem tukaj – dodajte novo vprašanje. Pri dodajanju vprašanj lahko izbirate med oblikami (oblike se pri dodajanju izpišejo v zavihkih), ki so podobne oblikam pri dejavnosti Kviz:
    • Več izbir
    • Drži/Ne drži
    • Kratek odgovor
    • Številčno
    • Ujemanje
    • Spis

Pri dodajanju vprašanj določite odgovore (razen pri uporabi tipa spis) ter po želji besedilo za odziv, ki se pokaže, ko uporabnik izbere odgovor. K vsakemu odgovoru lahko povežete skok, ki je lahko relativen (ta stran, naslednja stran) ali absoluten. Odgovorom lahko določite tudi točke.

Ko dodate eno izmed elementov, boste pri urejanju lekcije (zavihek Uredi) v razširjenem pogledu (zavihek Razširjen) imeli na voljo še:

  • Dodaj gručo – lekciji lahko dodate gručo. Gruča strani predstavlja skupek vprašanj iz katerih je lahko izbrano eno ali več vprašanj. Naključno vprašanje v gruči se izberi s pomočjo skoka Naključno vprašanje iz gruče.
  • Dodaj konec gruče – doda stran Konec gruče, ki zaključi gručo. Če ne dodate strani konec gruče, se za konec gruče šteje konec lekcije.
  • Dodaj konec veje – doda stran za konec veje.

Konec lekcije dosežete s skokom na to lokacijo (vključite povezavo Konec lekcije v glavni tabeli razvejanja) ali s skokom iz zadnje strani lekcije na naslednjo stran. Ob koncu lekcije se udeležencu prikaže ocena, ki je odvisna od nastavitev lekcije. Če udeleženec lekcijo zapusti pred koncem, lahko ob ponovnem vstopu izbira ali bo nadaljeval lekcijo pri zadnjem pravilno odgovorjenemu vprašanju ali bo lekcijo obdelal od začetka.

Po urejanju lekcije lahko pogledate, kako jo bodo videli udeleženci, s klikom na zavihek Predogled. Pod zavihkom Poročila boste lahko pregledovali poročila o opravljenih poskusih, pod zavihkom Oceni spise pa boste ocenjevali vprašanja tipa spis (če jih boste vključili v svojo lekcijo), pod zavihkom Najboljši rezultati pa bo na voljo lestvica najboljših rezultatov lekcije (če ste to možnost izbrali pri nastavitvah lekcije).

Licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License

Center za e-izobraževanje FM Koper